Heco Victa 300 bruin, geel, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heco Victa 300 bruin, geel, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pjw van drie 05-11-2011

De Heco plaatsen is niet erg kritisch, het aansturen is ook niet moeilijk ivbm, het versterker vermogen.
Een 35 watt doet al heel wat met 91db 1 watt gevoeligheid.
In de beschrijving staat dat je de speakers naar binnen moet laten wijzen, echter vind ik dat precies recht (lees in een lijn) het mooiste stereobeeld geplaatst word.
De speaker heeft een duidelijk midden en rustig hoog, mooi strak laag doorlopend.
Geen discobox maar meer hi fi.
Ik heb de Heco 301 victa open gemaakt en er onderin wat dempingsmateriaal ingedaan van ondertapijd, kijk uit niet teveel anders valt het onderste octaaf af.
Dit gedaan omdat in een harde kamer met parket teveel mid de baspoort aan de achterkant gereflecteerd werd op de achterwand.
Ook het mid word rustiger en met meer detail.

zanzibar 07-02-2012

Demping bijvoegen is niet nodig als je de afstand met de muur respecteert, m.a.w. de ideale afstand tussen luidspreker en muur bedraagt 30 à 40 cm. dit om bonkige bassen te vermijden!

zanzibar 11-03-2009

Heb deze set reeds een paar weken in mijn bezit, voor de prijs, een krachtig en aangenaam geluid, als men de speakers in de mate van het mogelijke beluisterd in de juiste opstelling, vooral bij CD's scoren ze zeer hoog, strakke volle bas en een helder hoog, heb wel wat extra treble ingesteld (tooninstellingen zijn een persoonlijke materie, ik heb een voorkeur voor wat extra laag en hoog, een ander niet, enz...)

Gebruik ze als stereo front set op een sony STR-DE197 receiver van 2x100W. zonder sub, vind dit een zeer geslaagde combinatie, de klankeigenschappen waren vanaf het eerste gebruik zoals het hoeft, een luidspreker dient trouwens niet te worden ingespeeld, alle niet wetenschapelijk ondersteunde verhaaltjes omtrent dit inspeelfenomeen zijn volledig uit de lucht gegrepen!

Verder hebben deze victa's aan de buitenkant alsook de drivers (matte croomringen) een visuele moderne afwerking.

Besluit: luidsprekers met zulke technische eigenschappen en geluid zijn bij de andere merken in die prijsklasse moeilijk te vinden!

Paulus 1641 26-10-2008

Ik heb een aantal weken geleden 2 van deze speakers gekocht na veel zoeken en vergelijken op het net.
Nu ben ik geen audiofiel maar ik hoor het verschil tussen mooi geluid en slecht geluid echt wel.
Deze speakers geven echt een mooi geluid ! Ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop, ze zijn het geld meer dan waard.
De afwerking van de speakers is ook echt goed.
Ze zijn bij mij aangesloten op een Technics Su-Vx500 versterker en klinken bij elk muziekgenre erg goed.

MrLee 16-09-2007

Na veel wikken en wegen en erg veel lezen van reviews en speurwerk toch besloten over te stappen van mijn Infinity's naar het in nederland redelijk onbekend merk Heco.

Wilde eigenlijk de Victa 500, maar aan de andere kant wilde ik vanwege de ruimte geen zuilen meer. Daarom besloten deze 300 bookshelf model aan te schaffen. Voor de zekerheid ook de subwoofer erbij genomen. Achteraf bleek de subwoofer niet eens nodig voor muziek, voor films geeft hij nog wel een mooie toevoeging.

Wat betreft de Victa 300, echt verrassend goed geluid. Strak en helder, het is precies wat ook de andere zeggen, voor deze prijs is weinig beters te krijgen.

Omdat ze me zo goed bevallen heb ik vandaag ook de center en de Victa 200 als rear in bestelling gezet.

Ik kan de gehele Heco Victa lijn aanraden voor een goede all-round speaker. Heco is voor mij echt een blijver, heb tot nu toe nog geen enkel nadeel kunnen vinden.

Speakers hebben ook optie tot Bi-Wireing of Bi-Amping. Afwerking is erg netjes gedaan. Toppertje!